Wednesday, July 29, 2009

...answer for ummi...

post kali ni khas untuk seorang sahabat...
for your information...saya telah di"tagged"oleh ummi a.k.a hasanah abd bari...
ape 2 di"tagged"...huhu...saya pon taktaula ape istilah yg diberikan....tp apa yang pastinya saya telah diberi tugas untuk menjawab beberapa soalan...insyaAllah saya akan memberikan jawapan dengan setulus hati walaupon otak skang tgh ligat memikirkan apa jwpn yang bakal saya berikan...huhu....
the answers begin...

1- perasaan anda sekarang?
pelik tapi benar...pelik sbb napela tagged ni aku mesti terkena...em, perasaan gembira pon ada gak sbb nama tersenarai...walaupon diasak dengan bbrp soklan yg harus dijawab...dahla takleh ngelat...haha...gembira sbb nama first dlm senarai n nape umi pilih ya???jwpn perasan adalah mungkin umi sayang lbih kat saya kut...:)

2-barang yang wajib dibawa apabila ke mana2?
handset and wallet...
sbb 2 antara bnda yang penting kalo ad org tepon n kalo ttba hilang entah ke mana,sng...nnt kalo tak bwk wallet(dlm 2 ad ic), tak silap2 karang saya ditahan kerana didakwa mempunyai status pendatang haram...huahua....saya tak mahu...!!!!

3-destinasi idaman?
korea selatan...n of course tanah suci Makkah...

4-bahagia dengan...
ibu, ayah, adik-beradik, anak2 buah, dan org2 tersayang(sesapa jelah rasa kalo saya syg dia)hehe...bahagia gak rasa kalo dapat balik kerumah...
sesungguhnya rumah adalah tmpt dimana saya bleh buat apa sahaja yg saya suka mcm leh on9 bila2 masa, tdo, mkn...huhu...
then, bahagia gak kalo dpt beli barang yg hendak dibeli dengan duit sendiri...(ada ke duit???)haha...

5-sikap/perkara yang membuatkan anda stress
sikap- saya bleh stress kalo org 2 mmg dy tak reti jaga mulut...mksd disini mmg ckp lepas je tnp pkir...manusia dikurniakan otak untuk berfikir...so, fikirlah sebelum berckp...
perkara-bleh stress kalo saya sakit...tak kisahla sakit pape....n kalo time sakit mmg akan nangis...tak elok cam2 kan???sakit 2 boleh hapuskan dosa kecil jika kita meredhakannya...

6-suka makan apa ye?
saya suka mkn lauk yang berunsurkan sambal...tak kisahla sambal ape2 pon...sambal ikan ke....smbl sotong or udang ke...tp mesti yang ibu saya masak...taknak org lain...haha...
n suka sgt mkn nasi lemak....mmg sdp....

7-benda yang tak tercapai dek akal?
ape ek???sshnya...em bagi saya siapakah yang tercipta untuk saya di dunia dan juga insyaAllah di syurga? yang akan membimbing saya suatu hari nnt?ni lah benda yang akal saya smpi skarang tak temui jwpnnya...:)

8-anda sepuluh tahun akan datang
jika hayat masih dikandung badan...mugkin time 2 saya dah miliki sorang suami/jodoh yang tlh ditetapkan oleh Allah...anak2 yang comel serupa mak dy...hehe...ada kereta, rumah sendiri...dan menjadi seorang ahli fisio yang berjaya...yang da pandai treat org dalam ape jua keadaan sekalipon...tapi kita hanya merancang, Allah sahaja yang menentukan...

9-antara "lurus" dan "senget" which one u prefer?
senget...

10-kenapa plak?
sbb suka pada kelainan kut...haha...kalo lurus je bosanla, senget 2 mgkin kita akan lalui pelbagai cabaran dlm menempuhi dy...lagipon saya tak suka buat sesuatu yang sama je...nak jugak tukar angin sekali-sekala...

11-5 orang untuk ditagged...
1- mestila org yang mentagged saya-yakni ummi...hehe
2- khairi-ibrahim...
3-nuyu/nurul izzati...
4-um wirdani
5-last but not least- syafiqah zuki...

12-describe org yang meng"tagged"in 3 words
ape ek???she's very special...:)

the end...hope umi puas hati dgn jwpn yang diberi...tq...

1 comment:

  1. hahahaha..
    tahniah kerna berjaya melaksanakan misi!
    adoiiiiiii
    cek kene tagged lagi!!haihh
    later on k..

    ReplyDelete